~~pEnGikUt sEtiA~~


Wednesday, November 9, 2011

~~percutian yang terindah bersame keluarga ke indonesia~~

Assalammualaikum
wah, lame giler kan tak update blog, sampai kawan aku merangkap perunding blog aku kak bel tegor aku asal dia bukak blog aku je entry berbuke puase tak habis habis *ni kalo dia bukak blog aku, mule la mencari ade typo ke tak kan, jadinya aku menaip dengan penuh berhati hati ni..haha*
aku pun tak tahu mane ntah perginya semangat mengupdate blog macam mase cuti aritu, kadang kadang satu ari nak update sampai dua tiga entry, sekarang ni nak update seminggu sekali pun punyalah liatkan, duduk shah alam kononnya macam belajar 24 jam tanpa henti la kan, padahal kadang kadang pergi kelas kadang kadang ponteng jugak kelas duk layan movie tak pun tido je, tiap hujung minggu memang tak ade la kat shah alam, balik johor kalau boleh dari hari rabu lagi, jadinye berape kali je la yang aku pergi kelas kan *wah wah*
ceh, aku bukan nye nak share ngan korang macam mane care carenye nak ponteng kelas dab ape aktiviti bile aku ponteng kan, tu saje je nak melalut lebih sebab dah lame tak menulis, dah nak seminggu aku cuti baru hari ni ade perasaan nak menulis tau tu pun sebab saje nak share percutiaan ke indonesia mase cuti deepavali tu *cuti la sangat, cuti sehari je selebihnya aku cuti sendiri la*
kalau orang tanye ape aktiviti paling best ye mase pergi Indonesia? 
semestinya shopping la kan, lagi best kat sane boleh pegang duit ribu ribu juta juta lagi tapi setakat rupiah je la kan
tempat yang biasa orang shopping kat jakarta dan sangat murah dekat jakarta, tanah abang, mangga dua, thamrin city, ade lagi kot aku pun dah tak ingat, tanah abang tu je sampai lantai 12 kot, sane tak panggil tigkat tingkat, diaorang panggil lantai, aku rase dari pagi kat tanah abang tu kitaorang duduk kat lantai yang same je pun, lagipun kat sane tutup awal dalam kul 5 lagi dah tutup, orang sane cakap tiga hari pun tak habis pusing semua lantai kat tanah abang tu, memang la tak habis, seminggu pun tak habis, duit je yang abiskan, barang kalau murah pun beli banyak banyak duit pun habis, tapi shopping kat sane memang asik bangat la, sampai satu picture pun tak sempat nak snap kat tempat tempat shopping tu, harap maklum la, camera ngan shopping menang shopping lagi la, wa dah tak heran pun nak amik amik gambar kat sane kan
lagi satu aku nak bagi tips *ceh, tips la sangat* korang kalau bercuti kat sane tak payah la nak bawak baju dari Malaysia, buat berat beg je kan, kat sane confirm la korang akan shopping sampai penoh satu beg, tak ade maknenye nak pakai baju yang korang bawak tu, beli kat sane kalau boleh hari tu jugak nak pakai *eksited terlebih*
sabtu ahad memang kitaorang shopping je la kat jakarta, hari ketiga kitaorang pergi ke bandung, balik hari je, mama, along dengan angah aku sebok pergi shopping lagi, aku dengan adik dah tak ade perasaan nak shopping pun *ceh padahal duit dah abis* jadinye kitaorang ditinggalkan di trans studio bersame bodyguard merangkap cameraman kitaorang
sebelum pergi trans studio kitaorang ade buat research sikit pasal tempat tu *ceh research la sangat* dalam tu dia ade cakap lagi besar dari universal studio singapore, tapi aku rase cam jauh lagi kecik dari universal studio, tempat tu memang baru lagi, dan banyak yang tak bukak lagi, pastu roller coaster dia pun terlaju siap mengundur ke belakang lagi, jadinye aku tak nak la naik bende bende yang boleh menggugurkan jantung aku ni, aku nak yang relax relax je,, *penakut sebenarnya*
rumah hantu pun ade, ingat tak nak masuk tau, tapi kebetulan ade satu group budak budak universiti tu nak masuk, kitaorang pun mengekor je la kat belakang, agak seram jugak la, sampai terjerit jugak la dalm tu


kat belakang tu siap ade shotting lagi tau

kat sane ade character jugak macam kat USS, tapi disebabkan nak jimat cost la kan diaorang amik superman Indonesia je la

ni binatang pe ye? sape tau?




siap wall climbing lagi, tak sampai atas pun, tapi rasenye kalau sampai kat atas atas tu ade king kong kot

gembira sebab terjatuh sampai terduduk

selepas penat bermain main, dan diaorang pun dah puas shopping, kitaorang pun pergilah naik gunung tang kubang parahu *tak taulah betol tak aku eja ni*
naik puncak mestila sejuk kan ala ala naik cameron highland la kan, kat atas tu orang sebok jual strawberi ngan blueberi *aku jakun tak pernah makan blueberi, sedap gak, korang pun mesti tak pernah makan kan kan?




wah, siap naik kuda tau nak amik gambar, amik gambar cuma 5000 rupiah tau, dalam 2ringgit je kot, mane nak dapat kat Malaysia kan? memang tak la

thanks untuk keluarga ibu syarifah dan pak hadi yang tumpangkan kitaorang, bawak jalan jalan, next time pergi sane boleh la tumpang tidur rumah diaorang lagi


menag tak rugi la shopping kat sane~~
jom la layan mr bean kat tv3 ni *haaa
daaaa~~

TERIMA KASIH SUDI BACA, KALAU SUKE BOLEH TEKAN LIKE DAN TINGGALKAN KOMEN. LOVE -DIJA-

1 comment:

terima kasih bagi sepatah dua kate