~~pEnGikUt sEtiA~~


Monday, May 30, 2011

~~eiga o mimasho "kUng fu panda yang comel"~~

yuhuuu~~
ari ni aku tengok wayang movie yang ke 4 sepanjang aku cuti ni~~
beriya nak cakap jepun kan..hehe
eiga o mimasho tu jom tengok wayang..hebat kan, padahal tu je yang aku pandai sebenarnye..hehe
pe komen pasal cerita kung fu panda ni ye??
sedap kan wat bantal pelok panda yang comel ni~~


masa mula-mula tengok cerita ni agak mengantok gak la wei..
bukan sebab cerite ni tak best ye, sebab hari ni aku bangun terlalu la awal, nak teman adik pergi kolej ade exam, aku punya tugas jaga anak kecil tu ye, budak jepun tu ye, sebab mak dia jadi model adik, disebabkan aku baru pas operation tak boleh la nak jadi model urut2 ni, kalau tak dah ilang dah semua lemak aku, kurus beb~~

comel kan, nama dia kaimay~~

berbalik pada cerita kungfu panda yang comel tu, aku tengok cerita ni sebab aku memang tengok yang first and disebabkan budak jepun ni ade, kalau bagi tengok cerita len tak paham pulak kan~~
tapi diaorang pandai tau cakap bahase melayu, kagum ar, baru je datang sini tau~~
belajar masakan melayu, pergi kenduri kawin angah aritu siap pakai baju kurung ngan selendang, tadi shopping kat jusco nak beli baju lengan panjang.. kagum2~~
pada aku best la dan comel sangat, kelakar pun ade.. sesuaila untuk aku yang perasan kanak-kanak kan~~
nanti mesti ada sambungan lagi kan, kenape aku cakap cam tu, korang tengok la sendiri, tak suspend la kan~~
ada pengajaran gak cerita ni, siapa masa lalu kita tak penting, yang penting siapa kita sekarang ni kan..

semalam aku tengok movie karak, banyak aku baca komen2 semua cakap tak bestkan~~


dengan bangganya semalam aku bawak kerete sendiri dengan adik, padahal pergi u mall je, dekat je pun dengan rumah~~
ok, la kan daripada tak bawak kerete langsung kan..:)
bagi aku ok je la cerite karak ni, memang la cerita tu tak seram sangat..
tapi ade gak jalan cerita dengan babak2 yang kelakar, tapi aku cume tak suke bila hantu tu cakap bahasa baku, burok sangat ok~~
tapi ade gak pengajaran dari cerita ni kan cam selama ni beriye kita hafal ayat kursi tapi tak tau maksud, sebab tu bile di saat2 genting kan, kita baca ayat tu pun tunggang terbalik kan~~
aku suke sebab pengajaran cerita ni dengan, bab2 nak melepaskan orang tersayang kita pergi selamanya tu yang memilukan, sedih la bab2 cam tu~~
masing2 ade pendapat masing2 kan~~
daaaaa~~


TERIMA KASIH SUDI BACA, KALAU SUKE BOLEH TEKAN LIKE DAN TINGGALKAN KOMEN. LOVE -DIJA-

No comments:

Post a Comment

terima kasih bagi sepatah dua kate