~~pEnGikUt sEtiA~~


Thursday, March 28, 2013

Vitagen Kolagen

Sekarang semue berebut rebut nak cantik kan, yang untung nya penjual produk kecantikan la kan, dapat pulak pelanggan yang senang terpedaya macam aku, buat promosi sikit dah nak terbeli, tapi bergantung pada barangan yang dijual jugak la. Takut jugak nak main try je produk kecantikan ni, tak nak lepastu merana sebab nak cantik, kesan sampingan yang kita tak tau mungkin. Jadinya sebagai pembeli kita mestilah bijak memilih, dan check la kandungan dalam bahan yang nak dibeli sebelum kita beli. Bosan jugak bile tengok kat facebook bersepah produk untuk kulit, bermacam jenis kolagen dan satu lagi produk kurus. Iklan masing masing semue kebaboom la kurus dalam tujuh hari, bile kesan tindak balas terlalu cepat pada aku rasa lagi la menakotkan kan. 

Kologen yamg aku pernah try pun rumpai laut, tapi tak minum buat sebagai mask je, tapi biasalah aku pemalas, skip2 je pakai. kologen tu berani nak cuba sebab 100% rumpai laut tak ade campuran lain. Satu lagi yang best dan sedap yang aku baru try ialah vitagen kolagen. Vitagen Kolagen  ni senang dan rajin nak minum sebab bende dah siap dan sedap sedut je tak susah kan bagi yang pemalas macam aku. Pada aku rase dia sama je macam vitagen biase, cume kandungan berbeza ade penambahan kolagen dan vitamin c dan kurang gula berbanding vitagen biasa.


ok aku jakun sebenanrnya baru tau, ke korang macam tu gak baru tau jugak kan? haha aku tak perasan pun ade iklan vitagen kolagen ni, mase shopping ngan along last week kat giant dia yang nak beli vitagen kolagen sebab dia memang minum, aku baru tau dan first time rase sedap pulak. Makannya semalam shopping barang dapur dengan encik suami, aku belilah vitagen kolagen sepack patuntnya teros beli dua pack kan *patutnya la tapi dah jadi yang tak patut*. Balik dari makan malam minum teros sebotol, sekali sedut je habis minum.Eh, jap tiiba tiba rasa nak selit cerita yang pertama kali aku makan kat malay village malam semalam. Aku order nasi lemak malay village, sebab tengok nasi lemak dia unik dan terliur bile tengok gambar, tapi harga agak mahal 16.90. Rasa boleh la tapi bila fikir harga yang mahal tak berbaloi kan. Encik suami pulak order chicken chop, sama je harga dengan nasi lemak yang aku order tu.
ni la nasi lemak pilihanku, tengok terliur tak? ke aku je yang pantang nampak gambar makanan sekarang ni semue terliur je

ni chicken chop yang dipesan encik suami

balik tu minum vitagen kolagen, ajak jugak en suami minum nak bagi same same kulit cantik kan haha layan jela. baru try dua kali. tapi kuantiti sikit lambat sikit kot keberkesanannya kan, tak ape biar lambat asalkan selamat kan, dan yang penting sedap *aku bukan promoter berbayar, harap maklum,hoho*

psss kat mane kedai makan yang best kat johor ni, nak try kononnya, nampak kan kerajinan ku jarang makan kat luar sebab rajin masak hoho

TERIMA KASIH SUDI BACA, KALAU SUKE BOLEH TEKAN LIKE DAN TINGGALKAN KOMEN. LOVE -DIJA-

12 comments:

  1. skrg ni memacam produk kecantikan berada di apsaran...cuma nk ngn x tak mencuba je...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan puan awin tapi takut gak nak main cube je

      Delete
  2. saila sukaaa lamb chop, hubby sukaa chicken chop..kitorg suka mkn kat chop n steak kg baru :)) johor xtau..huhuhu..
    boleh la try vitagen kolagen tu.. :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. saila dija suke lamb chop gak, tapi kan lamb chop selalunye mahal la dear..haha kene cari yg murah sikit.. boleh saila try la sedap senang je nak minum..hee

      Delete
  3. vitagen collagen pn boleh.. baik utk usus baik utk kulit.. haa gitu kn.. bhuahahahhaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan sarah..tu dija try lagipun senang nak minum :)

      Delete
  4. yaaa.. secara jujur & iklasnye, kite pn baru tau ada vitagen cmtuh.. haha..
    skrg kat opis ngah sibuk pasal rumpai laut.. masa utk tepek kat muka!! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. sep ade kawan gak baru tau..hee gud luck aizu kene konsisten jgn cam dija skip2 je tepek kat muke, malas2 je hee

      Delete
  5. Replies
    1. alamak tak tengok harga pulak sebab adr yang bayarkan..hee

      Delete
  6. aLa beLi je colagen sabah yg ori tu dear. murah Lak tu.

    La...terLiur nye tgk nasik Lemak die. Sya diet Atkins. br 3rd day. tp nasik Lemak febret Sya.. cmne ni.. iskk2 =(

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe dija malas nak minum kene bancuh2 tepek kat muke pun dija skip2 hee.. vitagen sennag nak minum, sedap pun sedap..

      hee ade jugak terliur tengok nasi lemak ye, takpe diet dulu, pas kawin nanti leh makan ya hee

      Delete

terima kasih bagi sepatah dua kate