~~pEnGikUt sEtiA~~


Thursday, March 10, 2011

~~LaNgkawi Oh LanGkAwi~~(pArT 2)

Hari kedua~~
walaupun kaki aku sakit lagi terkena landak laut, tapi semangat berjalan tetap ada tau~~
makan kat Langkawi memang mahal gila2 ar, kalah abang mat jual kat fac tu~~
nasi lemak ngan sambal, tak ada kacang, timun, ikan bilis + ayam(dapat bahagian leher je) + RM1.20~!
mahal kan, lapar punya pasal, aku makan je la kan~~

First sekali kitaorang menuju ke tempat proses and menjual gamat, MH Saujana Gamat~~
memang murah2 la, tapi aku tak reti nak shopping bende macam ni, aku just beli bedak sejuk, tapi sampai sekarang malas nak pakai tau, so, tak taula bedak sejuk tu mujarab + bagus ke tak~~

gamat ni tak panas pun, dia cuma suam2 kuku je, aku je tak berani nak celopkan~~


amik gambar sebelum diaorang menggila shopping~~

kak bel dengan jojo paling gigih shopping gamat~~

\
orang dah nak naik bas, kitaorang excited lagi nak amik gambar kat gamat besar, mana boleh lepas peluang~~

Next, kitaorang pergi Atma Batik & art village~~
kat sini dia buat batik lukis, memang cantik la.. batik lukis beza ngan biasa, batik ni punya lukisan ada depan belakang~~
nak lukis dengan warna batik ni kne creative la~~
aku tak boleh la kan, memang tak berbakat la~~
tapi dia punya pekerja memang poyo gila ar~~
tak reti layan customer ke ape, masa kat bilik diaorang lukis batik tu, dia marah2 orang amik gambar, pastu mase bagi penerangan pun suka2 nak sound orang, dia cakap:
"belakang saya tak ada apa-apa. sila diri di hadapan saya"
lukisan dia pun dia tak bagi dekat~~
memang tak ada orang beli la, dengan attitudes pekerja dia macam tu + mahal berganda2 kat situ, tak sesuai nak shopping ar~~
jadinya kitaorang cuma buang masa amik beberapa gambar..:)



gambar kat pintu masuk je la~~

perasaan kita orang memang dah semakin berkobar-kobar~~
next destination is langkawi cable car~~
sesampai je kat sana, kita orang nampak booth depan kaunter cable car, kitaorang pun sebok la membeli topi~~
topi dia cantik gila, disebabkan adik yang menjual tu tak tahan melayan aku ni, yang nak mintak harga murah je, daripada RM25 dia jual kat aku RM15~~
hebat tak skill tawar menawar aku..hehe

muka poyo dah dapat topi~~

sementara tunggu turn naik cable car sempat lagi posing sakan~~

dalam cable car~~ tak tengok bawah pun, rasa nak muntah plak..hehe

penat jugak la nak pergi kat jambatan gantung modern tu, pancit jugak la menuruni anak tangga~~
berguna jugak topi cantik kitaorang tu, tak adalah panas sangat..hehe

ni la jambatan gantung tu~~ gayat jugak la kalau tengok bawah~~

style ar~~

kitaorang ni tak reti penat agaknya~~ arah balik tu sempat lagi nak amik2 gambar sebelum naik cable car~~

bajet comel ar tu~~

pastu kitaorang sempat singgah The Loaf~~
kedai roti ni kepunyaan Tun Dr Mahathir~~
rambang mata jugak la tengok roti2 ni, perot dah lapar kan, semua nampak rasa nak kan~~

sempat lagi pas bayar roti2 tu amik gambar kan~~

selepas tu kitaorang terus menuju ke buffalo farm park~~
disebabkan jalan nak masuk dia terlalu kecil, jadinya bus tidak dibenarkan masuk~~
gila ar nak jalan sampai 1.8 km dengan panas terik macam ni~~
aku tak tau la aku jalan dah separuh ke belum~~
pastu kitaorang masing2 main tahan je motor yang lalu ni tau, tak mampu la nak jalan weiii~~
naik motor pun sampai tiga orang, budak tingkatan tiga yang bawak, aku tengah2, belakang angela~~
ade gambar kat camera wan naik motor tiga orang~~ nanti la aku letak bila dah dapat picture tu~~
kitaorang pecah rekod la, dia cakap belom penah lagi pelawat yang datang situ jalan kaki, kebiasaanya dia orang akan naik van, bayar je la rm1 sorang daripada penat gila kan~~
sampai je kitaorang dihidangkan dengan susu kerbau fresh + buffalo cheese~~
memang tak minum la kan, panas plak tu, kalau sejuk ok la~~ tapi rasa la jugak, telan je~~
disebabkan kitaorang datang dah petang tak dapat nak perah susu secara manual~~ rugi kan~~

diaorang eksyen je lebih~~ minum tak pun..hehe

petani modern yang berjaya~~huhu

kerbau ni pelahap tau~~ cepat je dia ngap~~

adik yang tengah2 tu la yang bawak kitaorang naik motor dia~~ thanks dik~~

model-model buffalo park~~

selamat jalan semua~~

last sekali aktiviti yang buat kita orang menggila shopping kat pekan kuah~~
disebabkan terlalu excited sampai kita orang lupa nak amik gambar shopping~~
beli chocolate penih satu beg~~
murah gile ar kat sane, suke2~~
makin bulat la pas ni~~




TERIMA KASIH SUDI BACA, KALAU SUKE BOLEH TEKAN LIKE DAN TINGGALKAN KOMEN. LOVE -DIJA-

No comments:

Post a Comment

terima kasih bagi sepatah dua kate