~~pEnGikUt sEtiA~~


Saturday, November 3, 2012

Wedding Preparation 25: Status Baju Nikah

Pagi pagi ni saje mesej my tailor yang jahitkan baju nikah tu, sebab dia cakap dia cube siapkan minggu ni, setelah mencuba dia tak berjaya gak menyiapkan minggu ni, nak marah marah kang makin tak siap pulak bajunye nanti, kalo aku hantar last minute memang la salah aku kan, tapi aku dah hantar dari lepas raya tu, akhir bulan 8 kot, aku dah janji nak amik sebelum raya haji lagi, tapi dia cakap belum siap lagi, pastu janji ujung bulan pulak 31 hb10 tak gak siap, ujung minggu ni pun tak dapat siapkan,  memang la mase ade dalam 27 hari, tapi kita dah hantar lame kan, dan bile dah janji nak amik bile, tunaikan la janji tu, mestila kita dah tak sabar nak tengok baju tu, nak tambah ape2 lagi kan, akak ni memang jahit sangat bagus, tapi pada aku time management dia kene betolkan, baju family aku tempah untuk pakai mase aku akad nikah 4pasang dan baju mase majlis 4 pasang lagi, maknenye 9 pasang baju lagi termasuk baju aku tak siap lagi, dalam mase 27 hari je lagi ni, kprang rase boleh tak siapkan 9pasang baju dalam mase 27 hari ni je? tu baju kitaorang je belum campur baju orang lain, kesimpulannya kalau korang tak mampu nak buat jangan la cakap sanggup nak buat, korang tak kesian dan malu ke kat family orang tu kalau akhirnye tak siapkan? lagi satu aku rase lepas ni aku kene beli baju siap je la untuk raya ke untuk ape2 jela, sebab aku ni pun jenis tak sabar nak tunggu, tapi aku tak la telefon atau datang umah marah2 orang tu, tak nak la dia pressure pastu langsung tak siap baju tu lagi nyaya kan, aku haritu ade hantar 2 lagi kain sari nak suruh buat dress mintak siapkan ujung tahun ni, tapi rasenye tak siap agaknye, siap bila raya tahun depan kot, kan dah jadi negattive perception je kan, punca dari diri dia la jadi macam ni, semoge akak tu sihat teros dan dapat siapkan baju aku ngan family aku, amin

tinggal 27 hari lagi, bertambah tak keruan bile baju tak siap, sebab aku mesej dia pagi tadi aku tengok kat fb dia post gambar nak siapkan baju akad nikah kawan dia, kalau korang la kan ape yang korang rase ye?
pagi pagi nak meluahkan perasaan :'(



TERIMA KASIH SUDI BACA, KALAU SUKE BOLEH TEKAN LIKE DAN TINGGALKAN KOMEN. LOVE -DIJA-

No comments:

Post a Comment

terima kasih bagi sepatah dua kate