~~pEnGikUt sEtiA~~


Saturday, November 3, 2012

Wedding Preparation 26: Penghantaran Kad Kahwin Edisi 1

Amboi tajuk entry siap ade edisi satu lagi, banyak sangat edisi ke, layan kan jela, ni pun baru balik dari hantar kad kawin pergi umah kawan kawan babah, sebenarnye aku mestilah malas nak ikot, tapi mama la gi umpan kate nak makan kacang pool, haish mestilah berdesup teros siap, siap plan ngan adik kita makan satu setengah ar, yang satu lagi tu kongsi la konon, ni la perot raksasa, tapi tu cuma la nafsu raksasa, makan satu pun dah kenyang gile, tak ade maknenye nak makan setengah lagi, lepas makan tu barulah singgah rumah kawan2 babah, ni baru je balik, hujan hujan macam ni patutnya tido je lakan tapi gatal pulak nak hupdate sekarang gak, aku bebel bebel ni bukan nak cerita episod hari ni, aku nak cerita episod semalam, penghantaran kad edisi satu, macam dah basi je kan, layankan je

saje nak tepek gambar, ni semalam sebelum kuar nak hantar kad, kad tak bertulis pun lagi

mama siap pesan lagi kat sekolah nanti jangan pakai spec hitam tu pulak, aku pun tak la gile glamer sangat nak pakai spec kat sekolah kan

misi semalam nak hantar kad untuk kawan kawan babah yang dah ditampal dengan setem, tinggal post je dan kawan kawan aku yang aku dah mintak alamat kat facebook or twitter, baru sikit je aku mintak alamat, esok2 pulak.. lepas tu aku pergi sekolah rendah nak hantar pada guru kelas aku mase darjah 6 rasenye, mestilah dia ingat aku lagi, dia cakap muke aku tak berubah, sempat la borak aku tanye ade tak cikgu bersalin awal tahun depan aku nak mintak jadi guru ganti, dia cakap ade ustazah tu, bulan 12 bersalin dia cuti 3 bulan, tapi kene ajar bahasa arab la, reti la sangat nak ajar arab kan, budak sekolah rendah sekarang dah macam universiti ade pilihan bahasa ke tiga, sama ada arab, mandarin atau tamil, dia suruh isi nama kat ppd dulu sebab dalam bulan 2 cikgu matematik nak bersalin, harapnye dapat la mengajar kat situ dekat sikit ngan rumah.
habis episod hantar kad kat cikgu sekolah rendah pergi sekolah menengah pulak, ingatnya nak pergi sekejap je la kan, dah jumpe cikgu ramai ramai borak pun panjang2 la kan, aku dah macam masok group mak cik mak cik dah, aku gi sekolah bawak assistent, bawak adik teman, tolong pegang kad, biase la cikgu cikgu tanye orang mana, aku pun cakap la dia pernah sekolah sini, rasenye ramai jugak budak sekolah taman universiti kawin sesame diaorang gak,cikgu ni pun mule la tanye macam2 bila dah tau pernah sekolah situ, korang bercinta dari sekolah ke kat luar bercinta? macam mane dapat mengekakalkan perhubungan? dah macam wartawan melodi cikgu2 ni, fuhh gelak je la dengar soalan2 tu, tapi happy la dapat jumpe cikgu2 tapi rase bersalah jugak ade cikgu aku tak ingat nama, gile kejam, diaorang ingat aku, tapi ade gak tak ingat nama, dia cakap dia perasan aku sebab aku suke gelak, bile aku check balik cikgu tu guru kelas encik tunang mase form3, tapi tak tau la dia ingat encik tunang ke tak sebab aku lagi popular kot, ade yang aku tak tau nama aku bagi kad kosong je, berguna tau buku bakti, ala majalah sekolah, tiap sekolah mesti ade kan,kat situ la aku tengok senarai nama cikgu, harapnye tak ade cikgu la yang tercicir lupa nak bagi, lagi rase puas hati sebab kita bagi sendiri, mesti diaorang akan rase happy sebab kita ingat diaorang dan jemput diaorang, aku dulu diingati dari tadika sebab rasenye muke tak berubah la, pernah cikgu tadika aku dah besar besar ni jumpe pun tegor aku sebab ingat lagi, diaorang ingat pun sebab aku ni kan over ramah tamah kan, bising pulak tu, suke sebok2 kat cikgu, ade cikgu tu cakap aku nakal,haha sampai sekarang perangai memang tak berubah, nak cube jadi pendiam tak boleh la, encik tunang je pendiam, kita kene kontra kan, barulah perhubungan lebih ceria *ececeh*


tepek muke pau makan kfc

balik ingat nak singgah bank islam nak bayar yuran konvo, pergi angsana dulu makan makan, bank tutup pulak mase semayang jumaat, postpone bayar minggu depan je la, hujan hujan ni rase nak tido la zzzz




TERIMA KASIH SUDI BACA, KALAU SUKE BOLEH TEKAN LIKE DAN TINGGALKAN KOMEN. LOVE -DIJA-

No comments:

Post a Comment

terima kasih bagi sepatah dua kate