Google+ Followers

~~pEnGikUt sEtiA~~


Tuesday, August 16, 2011

~~Day 3 : Your first love~~

Assalammualaikum
hari ketiga ni kene menceritakan mengenai cinta pertama saye, ni yang malu ni nak cerite pasal cinta cintun ni *tetibe mngedik tapi tak susah mane la nak cerite kan *ayat berlagak pulak bukan berlagak, pada aku tak susah sebab aku masih bersame dengan dia sampai sekarang, yela kalau tak bersame ni susah sikit la nak cerite pun serba salah, buatnye dah jadi suami orang ke tunang orang ke, boyfriend ke tak pasal pasal ade yang mengamok ugut nak simbah asid ke kan, musnah la hidup ku ini pulak kan

mempersembahkan encik kekasih ku
inilah jejaka bertuah yang dapat mencuri hatiku *geli je ayat*

sebenarnye dia la yang bertuahkan dapat girlfriend yang sopan santun, budi bahasa, lemah lembut *mesti kawan kawan aku yang bace ni rase macam nak mengutuk je kan* insyaAllah ni la lelaki pertama dan terakhir dalam hidupku, dulu zaman sekolah setakat suke suki tu biasalah *amboi, biasalah? maksud aku, pernahla mase sekolah dulu ade tersuke, tapi setakat tersuke jela, tak adelah sampai terjatuh cinta kan

dah lame dah kitaorang kenal, sejak dari tingkatan satu lagi *cinta zaman sekolah* kitaorang satu sekolah, macam mane bibit bibit perkenalan *biarlah rahsia* kitaorang couple mase aku tingkatan empat, dia tingkatan lima tapi dia dah sekolah asrama kat seremban, Alhamdulillah sampai sekarang, tahun ni dah masok tujuh tahun dah kitaorang bersama *ayat bersamamu tu* mule mule couple lagi kitaorang dah jauh, maksudnye cinta jarak jauh la, jadinye jarang la jumpe, sekarang ni kire okey la sikit jumpe seminggu sekali, tapi lepas raye ni aku dah balik shah alam, dia ade kat johor, dah jauh semule *ayat sedih pulak* sebelum ni kat shah alam tiap minggu keluar ataupun dua minggu sekali ke ade la orang nak temankan kan, balik shah alam nanti keluar la dengan kawan kawan pulak kan *mule la nak cari kawan kawan semule

ramai tanye macam mane hubungan kitaorang boleh kekal sampai tujuh tahun *ceh, macam retis dah* yang penting pandailah jage diri walaupun kitaorang selalu jauh dan setia, belajarlah untuk setia, kalau kahwin pun nanti kite kalau boleh biarlah sampai ke akhirnyekan, belajarlah untuk setia dari sekarang, insyaAllah kalau kita setia dia pun akan setia dengan kite kan

teringat pulak mase aku sakit aritu dah macam ceritu nir kasih gitu, hari hari datang melawat kan, kesian dia nangis sedih sedih kan, sekarang dah sihat terlebih gembire badan pun macam dah mengembang semule kan, bahagia sangat konon

semalam baru la dapat berbuke puasa dengan encik kekasih kat Nando's, sedap pulak teringat Nando's semalam,lame lagi nak berbuke ni, menetes air liur jatuh atas laptop, mule ingat nak makan McD, tapi tak jadi pulak, lame dah tak makan Nando's

nak jugak tepek muke syok sendiri

berseri seri lepas buat facial ye

jom order

sementare tunggu order, amik gambar dulu

yeaaa.. makanan dah sampai, nampak macam aku makan sikitkan , realitinye tidak same sekali


haruslah adik aku nak menyebok jugak

doakan jodoh kitorang berpanjangan la ye
daaa~~


TERIMA KASIH SUDI BACA, KALAU SUKE BOLEH TEKAN LIKE DAN TINGGALKAN KOMEN. LOVE -DIJA-

1 comment:

  1. ble nk dpt kad kawen dr djah pulak..julie pnye da smpy..heheble nk dpt kad kawen dr djah pulak..julie pnye da smpy..hehe

    ReplyDelete

terima kasih bagi sepatah dua kate