~~pEnGikUt sEtiA~~


Thursday, August 11, 2011

~~keperluan atau kehendak~~

Assalammualaikum
di bulan puase ni otak semakin menjadi tepu untuk menaip dan mengeluarkan idea yang bernas *selame ni tulis ape yang bernas ke, banyak mengorat eh mengarot lebih kan sehingga aku membiarkan blog ku seharian terbengkalai macam bangunan tak siap *baru sehari tak update dah kecoh kan aku hanya mampu memandang blog dari kejauhan dengan tiada perasaan

Alhamdulillah, dah hari kesebelas kita berpuasa kan, pejam celik pejam celik dah nak hampir separuh ramadhan dah kan, mase ni la mesti masing masing dah mula menjadi mackik penyebok dan menyebokkan diri untuk membeli baju raye la, kasut raye, shawl raye, cermin mata raye, comtact lens raye, handbeg raye, boyfriend raye tak payah la kan, baju pulak mesti nak satu tema, warne nak kene same, paling senang kalau raye memang satu kain je semue, family aku pun menggunakan teme berwarna *warna ape ye? tetibe lupe pulak? ade jugak yang tak sebokkan diri nak beli baju raye sebabesok dah nak raye baru malam tu korang beli baju raye sebab dapat murah gile gile kan, lelong lagi *aku tak pernah mengalami membeli belah di malam raye, dengor je la orang citekan  aku pun tak nak ketinggalan la, turut berangan *bukan beli ye baru berangan nak baju rekaan Radzuan Radziwill umpama mimpi dalam mimpi je la *keluar pulak liril lagu sabtu ni dengan rayuan dalam paksaan aku meminta babah duit untuk membeli je baju raye kat Lavinia, design kat sane pun mantop jugak, cume tak la femes emes macam Dato' Radzuan Radziwill punye rekaan je kan, tapi kat sane boleh cube banyak banyak baju yang cantik cantik, walaupun niat hanye nak beli satu je kan, pekerje dia yang baik hati sangat nak bagi kitaorang cube banyak banyak siap ugut ugut lagi suruh cube, orang suruh cube cube je la kan kan, sabtu cube nak amik amik gambar la walaupun tak beli pun *dah pasang niat dah

adakah baju raye yang banyak banyak kite nak adalah satu keperluan? ataupun itu hanya kehendak hati kite semata mata *teringat pulok  kelas marketing ayat feveret fulfill customer needs and wants sekarang dah berubah mood nak menginsafi diri dan merenungi diri ni, semue yang di atas hanyalah kehendak hati semata mata, tu bukan dah satu keperluan, tak ade pun tertulis di dalam  mane mane buke menjelang hari raye je wajib beli baju baru dan semestinye lebih dari satu kalau boleh sepuluh, nak lawan jiran tetangga dan sedare mare, warne pulak mesti terang benderang mcam lampu lip lap mak temah tu, biar dari jauh orang dan lembu lembu nampak kan*over pulak

pic from encik google

baju memang la satu keperluan, tapi satu pun dah memadai dan tak payah la dengan niat nak menunjuk nunjuk, bersederhana lebih baik kan *dush dush menusuk jantung sendiri, tuju kat diri sendiri ke cik dijah oooiii maka dengan ini aku telah menyediakan seribu satu alasan kenape baju raye kene banyak tak cukup satu ye, yela, nanti raye pertame jalan jalan dah peluh satu badan tak kan la esok nak pakai baju yang same lagi kan *baik punye alasan cik khadijah baju raye raye lepas kan ade pakai je la baju tu, orang pun dah tak ingat dah, tak ade maknenye mak joyah tu nak tanye "eh, kau pakai baju tahun lepas ke? miskin sangat ke kau ni" *laser yu joyah,sirtapehatimarknak aku yang sentiase penuh dengan seribu satu alasan ni menjawab persoalan tersebut dengan nada yang penuh keyakinan di tahap tertinggi, aku dah kurus puase kali ni la weii, baju tahun lepas semue dah longgar, boleh muat dua orang pakai, jadinye TERPAKSA la beli baju baru *terpaksa la sangat 
kepada adik adik kakak kakak sekalian alam semester tak payah la ikot alasan yang tak munasarawak aku ni ye

secare jujurnye *pengakuan exclusive ni, masuk melodi ni aku rase kalau aku la kan beli semue yang aku nak tu dah bukan istilah keperluan dah, tu semue kehendak hati yang mudah jatuh hati bile nampak semue bende yang aku rase tersangatlah bestkan, semue rase nak, pantang orang dapat bende tu, aku pun nak jugak, tapi tak la jeles sampai nak bomoh bomoh orang tu sampai  muntah darah dia bagi aku barang tu *kejam sangat tu  aku cume akan pikirkan care macam mane nak dapatkan bende tu *siapalah mangse yang kene kuarkan duit tukan

ni aku kene hafal mase belajar consumer behaviour ni

kasut raye pun hari tu aku dah beli tau dengan adik, beli sebab kasut tu murah dan comel, tapi sampai sekarang mama tak tau aku dah beli kasut raye, diam diam sudah, korang jangan bocorkan pulak, dah nak raye nanti baru boleh tunjuk dengan muke tak bersalah aku tu

sekarang ni ade bende yang rase nak sangat beli, berangan je la dulu, nanti dah dapat baru boleh cite panjang panjang sampai 20 muke surat, sampai termuntah semue orang bace, mimpi je la dapat ape yang aku nak tu
dalam otak tepu tepu banyak pulak mengarot ni, biasalah tak ade orang layan, encik kekasih oncall, mengarot  je la sesorang kan
daaaa~~~

TERIMA KASIH SUDI BACA, KALAU SUKE BOLEH TEKAN LIKE DAN TINGGALKAN KOMEN. LOVE -DIJA-

No comments:

Post a Comment

terima kasih bagi sepatah dua kate