~~pEnGikUt sEtiA~~


Thursday, August 18, 2011

~~Day 5 : A song to match your mood~~

Assalammualaikum
korang semue dah buat perancangan berbuke ape tak petang ni? aku bukan setakat buat perancangan berbuke, sahur esok pun dah rancang nak makan ape *aku ni berfikiran jauh, pasal makanan memang jauh la berfikirkan teringat mase puasa kat shah alam last year, aku dengan kak bel yang memang pecinta makanan ni kan, dah siap buat list sebulan nak berbuke ape, hebat tak hebatkan, tapi tak la ikot pun semue list tu, ade jugak termiss, tapi carta paling hot yang menjadi pilihan hati mase berbuke adalah nasi lemak ayam *sebab tu lemak pun bertambah tambah di bulan puasa ni kan yang kawan aku ni, si syila lagi la menu dia aku rase same je, selang seli tau, kalau tak nasi lemak ayam, laksa, laksa memang tak ade langsung la dalam carta pilihan hati, sebab aku tak makan laksa kan

saje je nak bagi korang menetes air liur tengok nasi lemak, tahun ni tak ade langsung berbuke nasi lemak tau, rindu nak makan nasi lemak

teringat pulak kisah duka semase nak beli nasi lemak favourite kat belakang rumah mase kat shah alam, nasi lemak dia memang sedap giler ar, makcik tu pulak bukan main lagi siap i you lagi tau bile bercakap tu, aku rase makcik tu wanita berkerjaye, petang kot baru dia meniaga nasi lemak *pandai pandai buat kesimpulan sendiri tapi makcik ni bile bab bab mengira pelik sikit la, kalau beli nasi putih dengan ayam lagi mahal dari nasi lemak ayam, sepatutnya bukan nasi lemak lagi mahal ke? pastu kan kalau mintak nasi lemak tu nak nasi lebih *makan dua kali ganda kalau perut kebulur sangat cume tambah 40sen je tau, macam tu lebih baik mintak nasi dua kali ganda kan, tamak haloba pulak, tapi aku ade kenangan sedih ar ngan nasi lemak di gerai makcik *boleh buat tajok filem yang memang confirm tak laku la kan

kisahnye bermule macam ni, setelah begitu lame kitaorang tak makan nasi lemak di gerai makcik, petang tu aku, ayu dan kak bel berkobar kobar la nak pergi beli nasi lemak kan, makcik ni dibantu oleh pembantu rumah dia tau, aku mintak la nasi lemak tiga, lepastu pembantu rumah dia tanya penuh ke separuh, aku pun mase tu macam blur blur je, diam pastu tanye la diaorang kan, pastu boleh pulak pembantu rumah dia tu sound kitaorang lambat sangat dan terus bagi nasi lemak tu kat orang lain, makcik tu pulak sengih2 macam malu ngan kitaorang pulak kan, aku pun memang malu jugak la sebab ramai orang, memang tak tunggu lame terus blah la, dalam hati SELAMAT TINGGAL NASI LEMAK, tak ade budi bahasa punye orang, makcik tu tak bising dia pulak lebih, buat makcik tu hilang customer je kan, sejak tu aku dah tak beli nasi lemak kat situ lagi, mak cik tu pun tegur tegur la pembantu dia yang tak ade adab tu, tak belajar business ke ape *ni la akibat bile budak business dah bersuara "customer is always right" jadinye lu pikir la sendiri kan

panjang lebar dah aku mengarot ni, ni baru mukadimah ni, hari ke lima kene cerite pasal nasi lemak kat mane yang best ke? ke kenangan kau dan nasi lemak yang tak dapat dilupakan? memang tak la, tak ade kene mengene pun sebenarnye, saje nak bagi korang teringat makanan makanan yang sedap di bulan bulan puase ni, tergugat iman kan *stop la cik khadijah ooiii

okey la, sebenarnye aku nak cerite pasal lagu ape yang sesuai dengan mood aku ni, bile cerite pasal lagu ni, teringat *ade je yang aku teringat kan, kawan aku yang berada di perantauan, cik jojo yang praktikal kat bosnia mesej aku, dia suruh aku dengar radio hot fm *sesuai untuk aku yang hot, euwww diaorang ade hantar ucapan siap letak nama aku tau dalam ucapan tu, kalau korang dengar ade ucapan untuk dijah, aku la tu  *bajet nama aku sorang la dijah kan dalam dunia ni kan aku cuti 4 bulan ni berape kali je dengar radio weii ntah ntah dah lepas pun ucapan tu aku tak dengar pun kan, kalau naik kerete dengan babah tak ade maknenye nak pasang hot fm, babah aku layan bbc world je tau, jadinye aku pun mals nak layan omputih tu membebel, tidur je la yang paling menyeronokkan

sekarang mood nak rayeni, moh la layan lagu raye je la kan, kat radio pun dah berkumandang lagu raye



touching pulak dengar lagu ni *tetibe kenape lagu raye mesti nak sedih sedih ni

ok la, jap lagi nak berbuke dengan kawan kawan aku
daaa~~~

TERIMA KASIH SUDI BACA, KALAU SUKE BOLEH TEKAN LIKE DAN TINGGALKAN KOMEN. LOVE -DIJA-

No comments:

Post a Comment

terima kasih bagi sepatah dua kate