Google+ Followers

~~pEnGikUt sEtiA~~


Wednesday, August 3, 2011

~~hanya kerana nak nampak cantik~~

assalamualaikum semua
alhamdulillah, syukur kerana masih berkesempatan berpuasa selama tiga hari di bulan ramadhan ini, dua hari puasa ni cuaca memang menguji kesabaran la, panas terik tahap boleh giler la, bile cuaca macam tu, penat pun lebih sikit la kan *alasan baik punye walaupun dua hari berpanas tapi alhamdulillah hari ni diturunkan hujan, membuatkan petang petang ku lebih lena di ulit mimpi yang indah ketika hujan mencurah curah
hari ni bermula la episod aku dan kueh raye, ade 30 episod, dapatkan CD yang original di pasar malam *giler merapu misi membuat kueh raye yang telah diorder bermula hari ni. walaupun penuh kesengsaraan semase membuat aku berjaye menyiapkan 5 botol choclate chip cookies, menguji kesabaran la nak buat biskut mase bulan bulan puase ni *nasib aku orang yang penyabar, masok lif tekan sendiri bau biskut mestilah sampai ke rumah jiran tetangga kan *kesian diaorang, amik bau je lakan aku yang menghadap biskut tu lagi la sepatutnya dikasihani, kalau tak puase, siap je biskut tu terus makan tau, tak tunggu sejuk dah, bulan puase ni hanye boleh memandang je la kan, esok misi membuat biskutditeruskan, doakan aku hanya melihat sahaja biskut biskut yang sedap tu dengan tabah tanpa ade keinginan makan biskut secare senyap senyap, keinginan je tak ape kan, jangan buat betul betul je kan *macam budak baru belajar puase pulak kan

*gambar hanya sebagai hiasan, cantikkan heliza ni

hanya kerana nak nampak cantik, korang sanggup tak dikatakan sombong? 
mule la dalam hati memasing tertanye tanye ade orang cakap aku sombong ke? cantik pulak kan dia tu? 
aku ni bukan merelakan diri dikatakan sombong hanya kerana nak nampak cantik tau, bengang tau kalau tibe tibe je orang nak kate kite sombong kan
alkisah ketika aku pergi membeli juadah untuk berbuke puase, pernah tak korang mengalami peristiwa di mana penjual penjual memanggil manggil korang "adik manis, adik manis" mase tu, korang pun dah mulelah perasan, dah rase korang la wanita tercantik di abad ini la kan, tersipu sipu malu sendiri, padahal orang tu panggil nak suruh korang beli makanan yang dijual pun kan, 
tadi adalah seorang peniaga tu beriye panggil "adik, adik yang cantik manis tu" eh bukanla, tersilap pulak, dia panggil "akak, akak yang baju ungu tu", aku dengan adik buat tak layan je la kan, sebab masing masing pakai baju ungu, aku cakap kat adik buat tak layan je, tak pandang pun, sebenarnya tak boleh terime hakikat bila orang panggil akak kan *ayat perasan mude
bila aku lalu lagi *bukan lalu banyak kali sebab nak tarik perhatian tau, sebab memang kene lalu situ semule la, dia panggil lagi tau, kali ni siap sebut nama aku lagi, aku dah pelik la, kalau tau nama aku mesti kenal aku kan, takkan ade secret admirer pulak kan,hahah *ketawe keji. dia beriye sebut nama aku, siap cakap aku sombong lagi, aku pun ajak la mama tengok dekat dekat, bukannye ape, sebenarnye aku ni rabun la, kene tengok dekat dekat baru la aku nampak tau *cik khadijah oooiii dah tau rabun tak sedar diri tak nak pakai cermin mata kan
contact lens aku pulak koyak, tu yang tak boleh pakai, tak order lagi tau *dengan harapan ade la orang yang nak belikan lens  

nak try pakai lens biru pulak *nak perasan jap mata biru kan

rupenye yang beriye panggil aku tadi kawan sekolah aku la, sori sangat, aku bukan sombong, tak nampak la,
aku ni malas nak pakai cermin mata bukan la nak perasan cantik, tapi nanti tudung jadi bersegi segi pulak kan, tu yang tak suke tu, tapi bile tak berape nampak ni tak best la beriye orang senyum senyum panggil kita, dah macam syok sendiri sebab kite tak nampak pun kan, kalo dulu mase diploma, tak tegur senior habisla kene sound kan, padahal bukan sebab sombong, tak nampak je pun *usah dikenang peristiwa dahulu kala tu nasib la mase jalan jalan aku perasan sorang kawan aku ni, padahal dah lame giler tak jumpe, kawan sekolah rendah, kalau tak mesti dia ingat aku sombong, esok pergi bazar pakai je la cermin mata kan, tudung bersegi pun bersegi la

pakai spec hitam ni konon cool la kan~~

semalam aku pergi jusco pun same jugak, aku tengah duduk ni, adelah minah ni beriye la lambai lambai, sampai berdiri depan aku, aku buat tak tau je la ingat kawan adik, nasib baik dia teruskan niat nak jugak tegur aku walaupun aku buat tak tau kan, rupenye senior aku mase sekolah, aku mintak maaf je la sebab memang aku tak nampak pun, jadinye kalau lepas ni siape siape terserempak dengan aku, aku buat tak layan, bukan sebab sombong ye, tak nampak la *tidakku pinta lahir sebegini.. *giler
daaaa

TERIMA KASIH SUDI BACA, KALAU SUKE BOLEH TEKAN LIKE DAN TINGGALKAN KOMEN. LOVE -DIJA-

4 comments:

  1. hahahaha..teringat mase puase dlu ko mst pkai spec sb tkt xnmpak nk pilih lauk...huhuhu ..mmg la didi..sshkn jd rabun ni..ak pn slalu cm ko..bkn smbong tp xnmpk..kalo org senyum jauh2 tu xde nye nk nmpk..kalo hai2 pn ak tkt jgk nk sahut..tkt bkn tegur ak..huhuhu..tp selalunya ak kalo mata xnmpk telinga pn cm kurang dengar je..hahaha..cian org2 cm kite kn..huhuhu

    ReplyDelete
  2. @miss rose: teringat kenangan dulu dulu, sekarang pun kalau nak pilih lauk aku kene pakai spek..hee tapi memangla kalau tak nampak pendengaran memang agak kureng la, tu selalu aku buat tak tau je..hee

    ReplyDelete
  3. @kaede atiqah: geng bas sekolah kuning la..hee

    ReplyDelete

terima kasih bagi sepatah dua kate