~~pEnGikUt sEtiA~~


Wednesday, July 13, 2011

~~bermadu dengan kawan baik sendiri~~

yuhhuuu~~
amboi, belum lagi kawin dah sebok nak cerita pasal madu kan, ni la penangan cerita annissa la ni, korang tak tengok cerite ni ke, aku sekarang tak boleh miss tengok cerite ni tau

*pic from google

tengok cerite annissa membuat diri ni begitu trauma, sentiasa diselubungi cerite tersebut * psycho giler  aku ni cepat sangat terpengaruh dengan cerita kan, umur dah 23, tak payah la nak percaye dengan semue cerite cerite tu, pastu nak bandingkan dengan diri sendiri, terbawa bawa dalam dunia realiti aku, tapi kadang kadang cerite yang kat tv tu kan memang berlaku la dalam dunia realiti kan, mintak dijauhkan la, nak yang baik baik je *sape la nak yang buruk buruk terjadi dalam hidup dia cik khadijah oii tapi kan, ape yang buruk buruk berlaku tu semue dugaan dari Allah kan, Allah nak uji kite , sebab Allah tahu kite kuat dan boleh hadapi dugaan tu kan
aku tak tau la aku ni kuat ke tak kalau diuji dan nak hadapi ujian yang berat, lagi lagi macam cerite annissa tu, dugaan dimadukan dan dimadukan dengan kawan baik sendiri? sanggup ke? ni yang encik kekasih selalu cakap aku ni suke terpengaruh dengan cerite, pastu akan tanye dia agak agak dia macam tu tak? kesian encik kekasih tak larat dah nak jawab semue soalan soalan aku tapi tetap jawab dengan sabar tau, sampai la satu tahap agaknye dah geram kan dia tanye aku pulak 
"kenape tak tengok cerita superman pastu tanye dia agak agak dia leh terbang tak?" 


"tengok cerite spiderman, agak agak kalau dia kene gigit dengan spider dia akan jadi spiderman tak"
*kelakar je kalau encik kekasih jadi superman ataupun spiderman kan..hahaha gelak jahat*


hua, padan muke aku kan, dia tak larat dah nak layan pertanyaan aku yang macam macam, sampai tengok cerita annissa pun nak touching lebih lebih tau pastu tanye dia macam macam pulak kan, sebab tu la encik kekasih tak bagi aku tengok cerite sedih, sebab nanti aku emosi lebih lebih tau *sedarpun
tapi geram dengan cerita annisa ni sebab suami dia sanggup madu kan isteri dia dengan bff isteri dia sendiri, sanggup ke korang? dengar perkataan madu pun dah gerun inikan pula dengan bff, rasenye boleh buat gaduh ni sampai  tarik tarik rambut, guling guling atas lantai ni
dengan bff la kite kongsi segalenye, cerite pahit dan duke, kegembiraan, macam cerite ni siap kongsi business lagi, last last kongsi suami sekali, sharing is caring kan, tapi bile jadi macam ni dah tak ade dah istilah sharing is caring, ade agaknye yang kene simbah asid *aku tak la sampai buat macam ni kot, iman masih ade lagi kalau jadi kat aku agaknye paling kuat pun meraung raung sorang sorang kan, mintak dijauhkan la *suke nak kalau kalau kan
tapi yang tak sepatutnye dah buat salah mengaku je la kan walaupun kadang kala "kenyataan itu amat memeritkan" tapi walaupun perit mungkin sedikit demi sedikit kita boleh terime kan *encik kekasih jangan pulak dapat idea nak pasang dua pastu nak berterus terang, ade yang kene baling ngan pinggang, garang giler
berterus terang la, bile kite simpan je kan, siap tipu tipu, nanti lame lame lagi jadi parah tau

paris hilton my new bff~~

tapi pelik kan ade yang siap nak cari bff dari rancangan tv kan macam paris hilton my new bff, kalau kawan yang dah kawan dengan kite sejak dari dalam perut sekalipun, menangis meraung bersame, berebut gule gule sampai lari keliling sekolah, berebut boyfriend sampai nangis nangis pun belum tentu kite boleh percaye 100% kan ini pulak kenal macam ni, yang nak masok tv tu pun mestila nak popularity, siap buat drama tangisan la bergaduh gaduh kerana nak jadi bff dia, itu semue lakonan je la, tapi aku suke jugak layan paris hilton my new bff ni, kelakar je la tengok perangai perangai diaorang tu

my bff *sarah-me-mas-juli*
zaman dahulu kala, di waktu kegemilangan kami, mase ni juli kurus la, tak lame lagi dah nak jadi isteri orang dah tau

pengajaran daripada cerite ni kan jangan percaye bff sendiri..haha *bukan la percaye tu boleh tapi jangan terlalu percaye ye, tak nak ye pakai konsep sharing is caring tu..
saye sayang bff saye dan encik kekasih saye..
daaa~~

TERIMA KASIH SUDI BACA, KALAU SUKE BOLEH TEKAN LIKE DAN TINGGALKAN KOMEN. LOVE -DIJA-

No comments:

Post a Comment

terima kasih bagi sepatah dua kate