~~pEnGikUt sEtiA~~


Tuesday, October 2, 2012

Wedding preparation 2: Photobooth

hai semue
hari ni aku sangat eksited kerana barang yang diorder online telah sampai makanye aku pun excited la nak cite pasal photobooth, minatang ape pulak photobooth tu? encik tunang pun tak tau kan, aku yang teruje lebih2 ngan bende ni, meh kita mintak encik google persembahkan picture picture photobooth

ni contoh photobooth mase engagement Maria Elena, ni ala2 cam dinding kat ruang tamu rumah kan, pastu korang selit la kepala2 korang yang comel kat photo frame yang ternganga tu, comel je kan, ni tak tau sape yang design, tak jumpe pulak page ni, ade sape2 tau tak?

pakej dia including prop2 yang comel ni

ni comel gak boleh gantikkan pelamin kan, sesuai gak untuk engagement day, tak payah nak sewe mini pelamin, dah ade kerusi tempat sarong cincin lagi :)

ni kalau theme garden boleh pakai photobooth macam ni, ni design by Ren-da Bellezza, tengok la pic2 kat facebook, cantik2 photobooth boleh customize sendiri ikot your own theme



ni theme vintage design by Super Cun

ni pun comel jugak kan, tapi cam crowded sangat kan ni pun design by super cun

amboi meleleh air liur tengok photobooth yang cantik2 ni kan, meleleh gak air liur bile fikir nak bayar untuk photobooth ni, disebakan nak save budget dan aku rase photobooth ni bukan aku nak letak mase wedding reception sebab dah ade pelamin, kalo tetamu datang boleh amik gambar cantik2 teros kat pelamin yang dah tentunye cantik bersama pengantin yang cantik *amboi, perasan*
photobooth ni kan ade gak orang guna untuk amik pic tetamu yang buat buat muke comel gune polaroid camera tu, teros siap tepek je kat guestbook, teros diorang tulis ucapan, dah siap, senang je kan, makanye kita tau la tuan badan yang bagi ucapan tu, sebab dah terang terang  muka diaorang tepek kat situ, pastu kita tau la siapa yang datang kan, mungkin diaorang datang awal dapat la amik gambar kenangan kan walaupun tak sempat nak amik gambar ngan pengantin, aku mule rase nak buat camtu gak, sebab aku dah ade polaroid camera cume beli filem je, tapi kan mak aiii filem mahal tak hingat, tu satu hal la kan, pastu aku punye konsep guestbook tak sesuai nak tepek2 gambar,*konsep guestbook cite kat entry lain ya* makanya setelah puas berfikir aku mendapat idea yang bernas untuk menghabiskan duit bukan dengan menempah photobooth tapi aku nak DIY Photobooth mase majlis akad nikah, mase tu mesti la ade kawan kawan yang rapat datang kan nak amik gambar makanya time tu la photobooth diperlukan, rase nak guna pulak palaroid camera tu nak amik gambar mase akad nikah malam tu berdesup pergi dewan nak DIY guestbook corner, letak gambar akad nikah mesti comel, nak design macam mana? tunggu la hari kejadian nanti, tak surprise la you all,
aku tunjuk sekali imbas je la barang-barang yang akan digunakan untuk mencantikkan photobooth tu, boleh guna juga untuk deco brideroom kan

excited nak bukak bungkusan

tadaaa~~

suka colourfull :)

prop pun nak buat sendiri jugak, encik tunang kan ade printer boleh la print free *buat muke comel sambil cakap love you*, prop tu nanti leh juga digunakan untuk prop mase outdoor
aku dah boleh start dah buat bunga kipas ke tisu ke untuk deco2 ni walaupun rasenye seminggu sebelum baru aku akan deco2 photobooth, tak nak la kelam kelibut pulak nanti kan, kertas2 semue aku pakai yang kitar semule je, pakai je kertas warna warni yang dah sepah2 yang dah tak nak guna tu kan, rumah aku ni memang banyak gile la kertas
tapi kalo korang rase malas nak buat, sebab DIY pun tetap kuar duit jugak kalo barang tak cukup, ni cik eh puan wawai ade buat untuk sewa photobooth 9in1 cuma rm50 murah gile okey ditambah pulak dia memang sangat kreatif kebanyakan semua persiapan kahwin dia hari tu DIY


comel kan, ni la yang paling murah aku tengok, pergi cepat bukak blog dia atau like fb dia *aku promoter tak berbayar ye*

 sewa ni sesuai la untuk orang yang kesibukan bekerja tak ade mase nak wat sendiri, yela nak beli barang2 tu pun bukan la murah sangat tapi sebab fikir bende tu aku boleh gune lagi nanti kalo adik nak tunang ke kahwin ke boleh la aku deco2 gune barang dah beli ataupun aku boleh la sewakan kat kawan2 yang berdekatan, kalo nak la kan, kalo tak nak beli la sendiri huahua gelak jahat


psss.. makin dekat makin berdebar, doakan untuk kami ye :)
daaaa~~

TERIMA KASIH SUDI BACA, KALAU SUKE BOLEH TEKAN LIKE DAN TINGGALKAN KOMEN. LOVE -DIJA-

2 comments:

  1. p/s : mesti happening kalo letak photobooth time solemnization nnt kan ...i pon teringin nk letak jugak ... mayb DIY jew ...tp paling suke ala2 vintage dr super cun tuh ...heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan dear lagi puas hati kalo DIY, excited nak DIY ni, bila time excited rase sekarang gak nak buat :)

      Delete

terima kasih bagi sepatah dua kate