~~pEnGikUt sEtiA~~


Tuesday, October 30, 2012

Wedding Preparation 22: Candy Buffet

penatnya hari ni perjalanan jauh dari bandar sri putra ke johor, ececeh cam la aku yang drive kan tadi, padahal dua jam setengah perjalanan tadi aku tido je pun, lenguh sebab tidur duduk, tapi tadi suruh babah gerak lambat sikit pukul 2.30 petang sebab aku nak tunggu al humairah' update diaorang punye tudung hoodie, pilih je kod mane yang aku nak, aku teros mesej angah suruh angah orderkan, aku bukan nak satu ye nak tiga, hoodie tu best sebab labuh gak la, pastu ade 2 colour, kalo beli 3 kan dah ade 6 colour, angah memang pantas la, order 9 berjaya dibuat, start esok dah boleh tunggu hoodie sampai boleh berangan pakai la pas ni, aku asik tengok video ameera zaini ulang ulang kat youtube sebab dia sangat comel pakai hoodie tu, bajet cantik macam ameera zaini la lepas pakai hoodie tu kan haha
stop cite pasal hoodie yang dah selamat dibeli, mari kita bebel pasal wedding preparation, tinggal sebulan lebih lagi ni, mula la rase dup dap, risau, doakan semue berjalan lancar ye.. Sekarang semue majlis nak buat candy buffet kan, bukan sekadar majlis kahwin je, macam macam macam majlis pun boleh je nak but candy buffet ni, engagement day ke, birthday party ke.. untuk candy buffet ni boleh la letak segala manisan macam gula gula ke, choclate ke, cupcake ke, marshmellow ke, ikot kreativiti sendiri la. mule mule aku tak rase pun nak buat candy buffet ni, sebab memikirkan cost yang perlu ditampung ke ditanggung? Adik la berjaya menghasut aku, ni semue gara2 tengok bekas yang cantik cantik kat daiso yang hanya berharga rm5, rase cam sesuai je nak letak candy2 tu nanti, dan bila dah ade candy buffet tak perlulah nak bagi kanak kanak gula gula kan mase majlis tu, diaorang boleh makan teros je dari situkan, aku tak beli pun plastik untuk letak gula gula, ade lebih angah punya haritu, jadinya tak la membazir kan, mama pun dah berjaya dipujuk, mama setuju je, cuma sekarang tengah memikirkan decoration for my candy buffet nanti, haruslah mintak pertolongan encik google kan

sweet je kan, pink colour, haruslah candy2 tu sweet






aku suke idea yang gunakan bakul tu, nantila nak kene beli bakul dulu kat daiso, cari jugak kalau ade botol yang sesuai, aku rase aku punye meje tak berape besar sangat, bawak je dari rumah, dua round table, satu untuk candy buffet and satu untuk guestbook corner, for decoration nanti aku rase beritau je angah aku nak macam mana, jadinye dia akan datang awal pada hari tersebut untuk deco candy buffet and guest book corner, buat sesimple mungkin je, nak gunakan frame jugak la nak tulis menu di atas candy buffet tersebut, tengok segala macam makanan sweet sweet kat atas buat rase nak makan gula gula la, tak sabar nak buat hiasan, minggu depan dah nak start deco my photobooth la untuk majlis akad nikah :)


TERIMA KASIH SUDI BACA, KALAU SUKE BOLEH TEKAN LIKE DAN TINGGALKAN KOMEN. LOVE -DIJA-

9 comments:

  1. bestnya boleh bt candy buffet :D sy nk bt tp mcm xsempat,xde bahan..huhuhuhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. saila cari je candy yang smple2.. dija nak beli kat kedai borong nanti :)

      Delete
  2. waaaaaaa Dija bestnye ade candy booth!

    ai xde.sebab dah masukkan dalam goodie bags.

    tapi mesti chumel kalo ade kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan rase lagi best pulak ade candy buffet.. xpe ayien dah pack gula2 pulak kalo x leh je wat cndy buffet kalo ade bdgt lbh leh je wat :)

      Delete
  3. semua nak diy ke? bagus sebab jimat. i de sape yg kreatif dulu tuk tlg2. nway, gud luck. salam kenal ye...

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah azura diy tapi wat yg simple2 je yg pentng puas hati :) thanks dear :) keep in touch

      Delete
  4. kat sini ade idea untuk wedding hand flower.. dtangla sini..

    ReplyDelete
  5. Salam, candy buffet semestinya akan jadi tumpuan tetamu.. singgah le sini (pinkjar.blogspot.com) untuk party ideas, tips dan tutorials.

    ReplyDelete

terima kasih bagi sepatah dua kate