~~pEnGikUt sEtiA~~


Thursday, October 4, 2012

Wedding Preparation 3: Hantaran

yuhuuu
mood nak kahwin ni semangat nak cerita pasal wedding preparation jela kan, senang nak tengok yang mana dah settle, yang mana belumkan, aku cerita pasal preparation ni pun ikot yang mana aku suke dan terlintas di fikiran tau, tak la ikot step2 yang mana dulu yang mana last, hari ni cerita pasal hantaran pulak
hari tu tunang pun dah bagi hantaran, 9 berbalas 7, mase tunang ade bagi kain untuk akad nikah, senang beli same2 nanti tinggal cari design nak cam ne hantar tempah dan selepas nikah pun boleh pakai gak nanti kalo tak gemok la kan, muat boleh je nak pakai, yang best sangat sangatnya kan selepas akad nikah nanti insyaallah majlis konvo jadinye kalau nak overla kan pakai la baju akad nikah tu mase konvo, tapi tak la kot, belom fikir lagi nak pakai baju ape mase konvo nanti mase tu mungkin la encik tunang yang dah diupgrade jadi encik suami nak sponser baju ke kan kan, baju akad nikah belom siap lagi ni tau, kalo boleh, mesti kene boleh ni, hujung bulan ni nak mintak tailor tu siapkan sebab mungkin la nak mintak adik jahitkan sikit2 pearl kat tangan ke, tengok orang letak pearl kat baju memang cantik la
untuk hantaran masa kahwin ni pun same jugak macam masa tunang 9 berbalas 7, aku selalu confuse, aku rase sepatutnye la kan aku dapat sembilan dia dapat tujuh la kan, sebab macam macam rasenye nak kan *ketamakan terserlah* terima la hakikat lelaki dapat lebih sebab diaorang dah bagi duit hantaran kan, tak pela kita bagi hantaran lebih sikit pun kan, hantaran tu pun asalnya dari duit dia jugak kan
untuk hantaran ni aku bagi bende yang selalu orang bagi la kan, tak ade la yang luar biasenye nak bagi umah sebiji, kete sebuah kan, ade gak lagi dulang2 yang kosong ni, tunggu ade orang sponsor, ade yang nak sponsor ke? huahuahua 
hantaran tu gubah sendiri je, tunang dulu pun sama, setakat tampal2 bunga tu aku ngan adik yang tampal, aku tengok kat nilai 3 untuk gubah2 yang tampal2 bunga lebih kurang cam aku buat tu la kan 1dulang je dah rm100 kalo 9 dulang sampai rm900? gilo lah, aku beli bunga2 tu ngan semue la reben, bakul rm200++ je pun, tu pun berlebih lebih lagi boleh guna lagi untuk hiasan ape2 la kan, rm900 tu belom gubah barang2 atas dia pun, tapi agaknye bakul dah cantik2, barang letak je dalam bakul tak payah dah nak gubah beriye sangatkan, untuk gubah barang hantaran makngah aku yang watkan, dia duduk selang sepintu je dari umah aku, mase tunang dah la makngah gubah, sponser choclate, baik gilekan makngah, makngah gubah sirih junjung pun cantik gile, mak ngah tido pukul 3 pagi nak siapkan sirih junjung masa bertunang 

hasilnya:

cantikkan kombinasi warna peach+turqoise, masa tunang theme warna pink+turqoise tapi bunga cam warna peach kan

warna turqoise cantik la, masa akad pun warna tema peach+ turquoise seakan2 warna bunga tu, tapi nak cari bunga warna turquoise susah la, jumpe warna hijau amik jela ngan bunga warna putih+peach, rasenye hantaran cuma tinggal makanan je yang tak beli lagi ngan yang paling special la kononnya tu tunggu bulan depan la, dah nak dekat baru beli, yang lain dah siap untuk hantar kat umah mak ngah mintak mak ngah tolong gubahkan

barang hantaran tu belum gubah lagi, aku letak je atas dulang nanti nak hantar umah makngah, warna bunga dia terlalu lembut la sampai tak nampak pulak dalam camera kan, tak pela camera canggih nanti nampak kot, tu pakai camera handphone yang tak berape nak cantik tu

semalam aku dah cuba baju, biasalah orang kurang ketinggian ni dah pakai heals pun baju labuh lagi, tapi nangis2 nak jugak baju tu makanya mama pun mintak la kakak tu lipat la sikit kain kat bawah tu sebab aku pakai heals yang tinggi gile takot terpijak kain je nanti, heals yang aku pakai nanti pun termasok dalam hantaran yang en tunang bagi nanti boleh teros je pakai kan, tapi majlis sebelah en tunang tak sanggup la nak pakai heals tu dua hari berturut2 pakai kasut tu memang sakit gile la nanti, harapnye butik tempat en tunang sewe tu ade la sediakan kasut sekali, yang kurang tinggi la, belom try lagi, hujung minggu nanti baru nak try, insyaAllah

ok la nanti cite lagi ye, gambar prewedding tak dapat lagi ni, haish tak sabar dah nak tengok :)
daaaa~~~

TERIMA KASIH SUDI BACA, KALAU SUKE BOLEH TEKAN LIKE DAN TINGGALKAN KOMEN. LOVE -DIJA-

2 comments:

terima kasih bagi sepatah dua kate